Mainimg

Uutiset

Etusivu Ajankohtaista » Uutiset

IDA SALO BLOGGAA: I'M BLUE
03.05.


I'm Blue found: 2017 - I'm Blue at world exhibition: 2017

 

A bit of background: I'm Blue began its journey fall 2015 as a company in Nuori Yrittäjyys(NY) Vuosi Yrittäjänä -course, yet it was only a company of four high school students, who were only strangers to one another. It was a NY company that later on turned into a dream of an established company. I'm Blue created a soda that represented quality, health and Finnish nature. After taking part in a company competition in Switzerland, we found ourselves eager to go international, as we had been since the beginning, although we hadn't even founded our company. January 2017 came and I'm Blue Oy was established. Now we have a factory production.

 

I think I left something unsaid. Right. We are attending the World Expo 2017 in Kazakstan.

 

How did we end up there? We met the right people at the right time with right minds. Even though we hadn't established our company when we met the Finnish Pavilion team, they saw potential in us. As the I'm Blue blueberrysoda reflects Finnish values, it was the perfect product to take to the Expo.  Health, Finnish nature and Finnish identity. These are values we want to show the world. And that is the reason why we head out to export as soon as possible. We want to give everyone the possibility to smell, taste and experience Finland. Our blueberrysoda and the values it represents is also the reason why we encourage small and large companies to export as soon as possible.

 

"You don't need to saturate the Finnish market before you export."

 

Think about it: do you want to sell a limited amount in Finland or are you ready to shoot for the stars and try the global market, which truly is unlimited. As cliché as it may be effort is the key. We, four high school students from I'm Blue, are an example that with an attitude of steel and a belief in your own doing you can reach the unexpected.

 

Something I remind myself everyday:

 

Today there's stars in my eyes. Tomorrow I reach for the moon. In a short time I'll be the sun, the light that reaches all.

 

Only now have I realized the light has been there all along. Use the light in your struggles to export. That is exactly, what our I'm Blue team does, we try again and again and never give up.


Ida Salo will be speaking at the Food Business Summit held June 6-8th in Seinäjoki. She is one of the panelists at the 'Branding for Export Growth' session held Thursday morning June 8th.  

The session will kick off with a keynote speech from Tobias Dahlberg (Wonder Inc.) where he will share examples of Finnish companies using brand design to grow their export sales.  On stage with Ida Salo we will have panelists from Atria, Valio, Valtra and Xport discussing about their export business and the role of branding in this process. 

 

Export Session 'Branding for Export Growth' is empowered by Kasvuskanneri-project, which aims at delivering sales leads, ideas and networks for growth for companies in are of South Ostrobothnia.  Kasvuskanneri is financed by Council of South Ostrobothnia. Take contact with project manager Pauliina Hautamäki, tel 0400 754 878 and let's discuss about sales leads!


- - -


I'm Blue perustettu: 2017 - I'm Blue maailmannäyttelyissä: 2017

 

Taustaa: I'm Blue aloitti matkansa syksyllä 2015 osana Nuori Yrittäjyys Vuosi Yrittäjänä -kurssia. Silloin kyseessä oli vain yritys, jonka neljä osakasta/opiskelijaa olivat toisilleen tuntemattomia. Kurssin edetessä muodostui kuitenkin unelma perustaa osakeyhtiö. I'm Blue kehitti kurssin aikana mustikkalimun, joka edusti laatua, terveyttä ja suomalaista luontoa. Osallistuttuamme yrityskilpailuihin Sveitsissä, huomasimme intomme kansainvälisiä markkinoita kohtaan, joka oli tosin ollut meillä alusta alkaen. Tammikuu 2017 tuli ja I'm Blue Oy perustettiin. Nyt meillä on tehdastuotanto.

 

Taisin jättää jotain kertomatta. Tosiaan. Osallistumme maailmannäyttelyyn Kazakhstanissa 2017.

 

Miten me sinne päädyimme? Tapasimme oikeat ihmiset oikeaan aikaan, joilla oli luottamusta meihin. Vaikka emme olleet edes perustaneet yritystämme, kun tapasimme Suomen Paviljongin tiimin, he näkivät potentiaalia meissä. He näkivät I'm Bluen mustikkalimun, joka heijasti Suomea -sopiva tuote maailmannäyttelyyn. Terveys, suomalainen luonto ja suomalainen identiteetti. Arvoja, jotka kuvaavat Suomea. Ne ovat arvot, jotka myös I'm Blue haluaa esittää maailmalle. Juuri tästä syystä haluamme lähteä viemään maailmalle mahdollisimman pian. haluamme antaa kaikille mahdollisuuden haistaa, maistaa ja kokea Suomi. Mustikkalimu ja arvot, joita se edustaa ovat myös syy, miksi me haluamme kannustaa sekä pieniä että suuria yrityksiä viemään niin paljon ja niin pian kuin mahdollista.

 

"Suomen markkinoita ei tarvitse saturoida ennen kuin lähdet viemään."

 

Pohtikaa ajatusta: haluatteko myydä rajallisen määrän Suomessa vai oletteko halukkaita tähtäämään korkeammalle ja kokeilla kansainvälisiä markkinoita, jotka todella ovat rajattomat. Yrittäminen ja kokeileminen ovat avaimia tähän. Me, neljä opiskelijaa I'm Bluesta, olemme esimerkkejä siitä, että rautaisella asenteella ja uskolla omaan tekemiseen voi tehdä ennennäkemättömiä.

 

Muistutan itselleni:

 

"Tänään se on pilke silmäkulmassani. Huomenna saavutan sen. Ylihuomenna tartun siihen kiinni. Onnistun."

 

Tätä vienti on meille ja tätä sen tulisi olla teille. Saavutettavissa. Täytyy tosin yrittää, jotta voi onnistua.


 

Ida Salo will be speaking at the Food Business Summit held June 6-8th in Seinäjoki. She is one of the panelists at the 'Branding for Export Growth' session held Thursday morning June 8th. 

The session will kick off with a keynote speech from Tobias Dahlberg (Wonder Inc.) where he will share examples of Finnish companies using brand design to grow their export sales.  On stage with Ida Salo we will have panelists from Atria, Valio, Valtra and Xport discussing about their export business and the role of branding in this process. 

 

Export Session 'Branding for Export Growth' is empowered by Kasvuskanneri-project, which aims at delivering sales leads, ideas and networks for growth for companies in are of South Ostrobothnia.  Kasvuskanneri is financed by Council of South Ostrobothnia. Take contact with project manager Pauliina Hautamäki, tel 0400 754 878 and let's discuss about sales leads!


Takaisin uutisiin

Tätä sivustoa ylläpitää Into Seinäjoki Oy. Sivusto esittelee eteläpohjalaista agrobiotalouden laajaa osaamista ja tarjontaa yrityksille.

Mainostoimisto Semio | Tampere ja SeinäjokiWebio julkaisujärjestelmä, verkkosivujen ylläpito